lav en rekrutteringsstrategi for FØTEX

'Få flere til at søge elevplads hos Føtex' er en opgave stillet af Føtex på Ros Torv i Roskilde. I skal udarbejde en rekrutteringsstrategi for Føtex, altså en plan for, hvordan Føtex kan få flere unge til at søge ind på deres elevuddannelser. I skal finde på ideer til budskaber og metoder og komme med forslag til kommunikationsprodukter samt aktiviteter, der kan skabe opmærksomhed om elevuddannelserne. 
 

Varehuschef Bo Lauritzen fra Føtex på Ros Torv i Roskilde stiller opgaven i videoen herunder.

Bo Lauritzen, varehuschef i Føtex, vil gerne have hjælp til at skabe opmærksomhed om Føtex' forskellige elevuddannelser. 

Forløbet 'Lav en rekrutteringsstrategi for Føtex' er udarbejdet med konsulentbistand fra Gitte Søby Madsen, adjunkt, Next Sydkysten Gymnasium.

opgavestiller

Føtex på Ros Torv i Roskilde
Læs mere om virksomheden på føtex.dk 

 

opgave

Få flere til at søge elevplads hos Føtex. Opgaven løses bedst i grupper.

PRODUKTer

  • En skriftlig rekrutteringsstrategi med forslag til kommunikationsprodukter samt aktiviteter, der kan skabe opmærksomhed om elevuddannelserne.

  • En mundtlig præsentation af strategien 

  • Eksempler på et eller flere af de kommunikationsprodukter, som indgår i strategien.

Krav til opgaven

Rekrutteringsstrategien skal:

  • Henvende sig til 14-25-årige. 

  • Informere målgruppen om Føtex' forskellige elevuddannelser.

  • Vise det attraktive ved at være elev. 

  • Informere om, hvor de kan læse mere om at være elev i Føtex.

hvad lærer du?

  • Du lærer at lave en rekrutteringsstrategi til en specifik målgruppe.

  • Du lærer om virkemidler og appelformer.

  • Du lærer om karrieremuligheder i detailbranchen.

  • Du lærer om markedsføring og produktion af kommunikationsprodukter.