
KONSULENTOPGAVEN
lav en rekrutteringsstrategi for FØTEX
'Få flere til at søge elevplads hos Føtex' er en opgave stillet af Føtex på Ros Torv i Roskilde. I skal udarbejde en rekrutteringsstrategi for Føtex, altså en plan for, hvordan Føtex kan få flere unge til at søge ind på deres elevuddannelser. I skal finde på ideer til budskaber og metoder og komme med forslag til kommunikationsprodukter samt aktiviteter, der kan skabe opmærksomhed om elevuddannelserne.
Varehuschef Bo Lauritzen fra Føtex på Ros Torv i Roskilde stiller opgaven i videoen herunder.
Bo Lauritzen, varehuschef i Føtex, vil gerne have hjælp til at skabe opmærksomhed om Føtex' forskellige elevuddannelser.
For at løse opgaven skal i
igennem følgende faser:
Fase 1) Forstå jeres rolle som konsulenter
Fase 2) Sæt jer ind i Føtex' elevuddannelser
Fase 3) Bliv eksperter i rekruttering
Fase 4) Find på ideer til budskaber og metoder
Fase 5) Vælg de bedste af jeres ideer
Fase 6) Lav en samlet rekrutteringsstrategi
Fase 7) Forbered en præsentation
Fase 8) Præsenter jeres strategi for klassen
Fase 9) Producer kommunikationsprodukter eller beskriv en aktivitet
Forløbet 'Lav en rekrutteringsstrategi for Føtex' er udarbejdet med konsulentbistand fra Gitte Søby Madsen, adjunkt, Next Sydkysten Gymnasium.
opgavestiller
Føtex på Ros Torv i Roskilde
Læs mere om virksomheden på føtex.dk
opgave
Få flere til at søge elevplads hos Føtex. Opgaven løses bedst i grupper.
PRODUKTer
-
En skriftlig rekrutteringsstrategi med forslag til kommunikationsprodukter samt aktiviteter, der kan skabe opmærksomhed om elevuddannelserne.
-
En mundtlig præsentation af strategien
-
Eksempler på et eller flere af de kommunikationsprodukter, som indgår i strategien.
Krav til opgaven
Rekrutteringsstrategien skal:
-
Henvende sig til 14-25-årige.
-
Informere målgruppen om Føtex' forskellige elevuddannelser.
-
Vise det attraktive ved at være elev.
-
Informere om, hvor de kan læse mere om at være elev i Føtex.
hvad lærer du?
-
Du lærer at lave en rekrutteringsstrategi til en specifik målgruppe.
-
Du lærer om virkemidler og appelformer.
-
Du lærer om karrieremuligheder i detailbranchen.
-
Du lærer om markedsføring og produktion af kommunikationsprodukter.