top of page

FASE 6

pitch JERES Idé og få feedback

  

I har nu en idé til en reklamefilm, som I nu skal præsentere ved hjælp af et mundtligt pitch. Et pitch er en kort præsentation af en idé eller et koncept, som bruges til at overbevise andre om, at der er tale om en rigtig god idé. Derfor skal et pitch holdes helt skarpt. I skal forestille jer, at I pitcher jeres idé til Skoda. I skal tænke over, hvad de vil synes om jeres idé, og forberede jer på, hvad der kan komme af spørgsmål, når I har fremført jeres pitch. Det kan f.eks. være spørgsmål som dem herunder: 

  • Målgruppen

  • Hvorfor vil reklamefilmen tale til lige netop jeres målgruppe?

  • Hvordan adskiller reklamefilmen sig fra lignende reklamer til målgruppen?

Når I har pitchet jeres idé for resten af klassen, skal I rette den til efter den feedback, I får. 

Radioshow

OPSLAGSTAVLEN

sådan laver man et pitch

Et pitch er det, man også kalder for en elevator-tale. Det skal forstås sådan, at man skal kunne nå at fortælle om sin idé på den korte tid, det tager at køre op på øverste etage i en elevator. I løbet af det tidsrum (f.eks. et minut) skal man præsentere sin idé præcist og på en så engageret og overbevisende måde, at de personer, der lytter til pitchet, får lyst til at høre meget mere om ens idé. Man skal altså ikke fortælle det hele, for det kan man ikke nå. I stedet skal man fokusere på det allervigtigste og på det, som vækker lytterens opmærksomhed.

 

I har fået en idé (i dette tilfælde til en reklamefilm). Nu skal I fortælle, hvad ideen går ud på, og hvorfor der er behov for jeres produkt (i dette tilfælde hvorfor jeres reklamefilm vil tale til den målgruppe, I har valgt at fokusere på). Hvis folk kan relatere til jeres idé, vil de automatisk blive mere optaget af at høre om den. I skal altså tilstræbe, at jeres idé er så god og relevant, at andre gerne vil høre om den.

 

Når I pitcher, er det ikke nok, at jeres idé er god. I skal også være gode til at formidle jeres idé, altså fortælle om den på en måde, så andre kan mærke, at I virkelig har noget på hjerte og er engageret. Derfor skal I øve jer på pitchet igen og igen, til I kan den udenad og kan fortælle om den på en overbevisende måde. 

Links

 

 

> Løvens Hule på DR

> Pitcherne på Facebook

 

bottom of page