
KONSULENTOPGAVEN
Fase 8
planlæg og beskriv en aktivitet
I har nu beskrevet jeres udstilling og tegnet en skitse over, hvordan udstillingen skal indrettes i brønden. Der kan kun være 15 gæster i brønden ad gangen, dvs. halvdelen af en skoleklasse. Derfor skal I nu planlægge og beskrive en aktivitet, som den anden halvdel af klassen kan lave i Vandcenter Syds skolelokale imens. Besøget i brønden varer ca. 15-20 minutter, så det må jeres aktivitet også gerne tage at gennemføre. I kan hente inspiration på opslagstavlen. Beskriv jeres aktivitet ved at svare på spørgsmålene herunder.



-
Navn på aktiviteten
-
Formålet med aktiviteten
-
Hvilke remedier skal man bruge for at lave aktiviteten?
-
Hvad består aktiviteten af, og hvordan gennemfører man den?
-
Kræver det noget af Vandcenter Syds personale at sætte aktiviteten i gang, eller kan eleverne gennemføre aktiviteten selv, mens læreren er nede i brønden med den anden halvdel af klassen?
OPSLAGSTAVLEN
ideer til aktiviteter
Brug den viden, I har fået om vand, til at finde på en eller flere aktiviteter, man kan lave som besøgende på Vandcenter Syd. Det kan f.eks. være:
-
En quiz om vand, enten i papirform eller digitalt, brug f.eks. kahoot
-
Et spørgeskema om elevernes eget vandforbrug
-
En lille video eller powerpoint om vand
-
Praktiske forsøg med vand
-
En sanseøvelse, hvor der f.eks. indgår lys, lyde eller fysiske elementer.

I dag har Vandcenter Syd en aktivitet, der går ud at filtrere urenheder fra vand ved at hælde det igennem sten og forskellige jordarter.